Grote manifestatie 30 november

24 november 2013

Grote manifestatie 30 november

Op 30 november organiseert de FNV een grote manifestatie met als thema "Koopkracht en Echte Banen". De manifestatie is een aftrap voor een langere campagne, die verder door wordt gezet in de sectoren van de FNV.

De FNV komt in het verzet tegen de miljardenbezuinigingen en de constante aanvallen op de koopkracht van werkend Nederland. De FNV roept allen op te komen op zaterdag, een oproep die natuurlijk in ons straatje past.

De dag begint om 11.00 in de Jaarbeurs in Utrecht. Daar organiseren de deelnemende sectoren workshops om een concrete invulling te geven aan het thema "Koopkracht en Echte Banen" binnen hun sector. Het middagprogramma zal gevuld worden met een presentatie van Mariëtte Patijn (Arbeidsvoorwaardencoördinator) en FNV kaderleden over hoe de FNV koopkracht en echte banen gaat realiseren. Vervolgens komt er van FNV voorzitter Ton Heerts een boodschap naar Den Haag en de werkgevers.

Om de manifestatie af te sluiten zal er een mars zijn door Utrecht. Het is dus belangrijk dat wij in grote getale aanwezig zijn om een duidelijk signaal te sturen naar het kabinet en de werkgevers.

Wij als SP-leden steunen natuurlijk de FNV in zijn doel om meer echte banen en koopkracht voor werkend Nederland te realiseren. We roepen dan ook alle SP-leden, FNV-lid of niet te komen naar de FNV-manifestatie op 30 november aanstaande. Samen met de bonden kunnen wij een sterke vuist maken richting het kabinet en werkgevers en zo deze campagne een sterke start geven.