Nieuws, februari 2014

26 februari 2014

Actief in Zeist Noord

Op woensdag 26 februari zijn we met onze verkiezingskranten aan de deur gekomen in de Verzetswijk. Met een lekker zonnetje en soms een wat koude wind was het weer een mooie actie.

12 februari 2014

Jongerendebat in nieuw gemeentehuis

Vier scholen in Zeist voor voortgezet onderwijs deden op 12 februari mee aan het jongerendebat. Dit was een van de activiteiten tijdens de openingsweek van het nieuwe gemeentehuis.

12 februari 2014

Verkiezingsposters plakken

Zaterdag 8 februari werd weer in een gemoedelijke sfeer door alle partijen de eerste plak gehouden. Met alle verkiezingsborden opgesteld in de gemeentewerf kon elke politieke partij lekker droog zijn poster op de borden plakken. Netjes binnen de kaders die door de gemeente zijn aangegeven. Vanaf maandag 10 februari zijn de borden opgesteld en kan de plakoorlog beginnen.

5 februari 2014

Kandidaatstelling verkiezingen

Drie februari 2014 is de dag van de kandidaatstelling voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014. De afdelingsvoorzitter Jan Voogdt, de huidige fractievoorzitter en lijsttrekker Pieter Wout Duquesnoy en de huidige fractieassistent en nummer 2 op de lijst Jan Achterberg waren als vertegenwoordigers voor de SP afdeling Zeist vandaag op het gemeentehuis. Op deze prachtige dag was er dan ook nog even tijd en gelegenheid voor een mooi plaatje voor het raadhuis.

4 februari 2014

Corio stoot Belcour af

Het afgelopen jaar is de gemeenteraad druk geweest met het centrum van Zeist. In de eerste plannen werden extra winkels gebouwd op Belcour, met apartementen en een verhuizing van bieb en muziekschool, Deze kostbare plannen zijn de vuilnisbak in verdwenen. Terecht, is de mening van de SP. Bouwen voor meer leegstand is onzin. Met behulp van bewoners, winkeliers en andere ondernemers en vele burgers van Zeist is nagedacht over alternatieven. In die alternatieven wil men ook iets doen aan de leegstand van de winkels, onder andere op Belcour. Het centrum moet leuker worden, met meer recreëren. "Dat klinkt prachtig, maar willen de eigenaren van de winkels hieraan wel meedoen?" was een vraag van SP fractievoorzitter Pieter Wout Duquesnoy. Het centrummanagement en de gemeente waren zeker hierover. Er zouden kunstenaars en bv een weggeefwinkel in de lege panden intrekken.