Nieuws, juni 2015

28 juni 2015

Voorjaarsnota 2015

Vlak voor de zomervakantie wordt de grote lijn uitgezet voor de begroting van 2016. Hierover voert de raad debat, deze keer op dinsdagmiddag 23 juni. Bijgevoegd is de algemene beschouwing van de SP-fractie in Zeist. Het muzieknummer waarop deze beschouwing gebasseerd is, is hier te vinden.

24 juni 2015

Buurten in de Stramroodlaan

De SP-Zeist is 10 juni in de Arnoldus Stramroodlaan geweest voor het buurten in de buurt. Op de vraag of de bewoners ideeën hadden hoe zij de 2 miljard zullen besteden, die een miljonairsbelasting oplevert, stonden de meeste met de mond vol tanden. Een lastige vraag. Maar over hun eigen buurtje vertelden zij wel. Vooral storen ze zich aan het slechte onderhoud van de omgeving. En ze verbazen zich over de ballen.

24 juni 2015

SP strijdt voor goede zorg

700.000 handtekeningen, zoveel zijn er in anderhalve maand opgehaald door de vakbonden, deze zijn op 19 juni aangeboden aan Van Rijn. Voor de volkspetitie FNVVoorZorg.nl zijn, naast uiteraard alle electronische steunbetuigingen, door de SP-Zeist ruim 300 handtekeningen opgehaald.

21 juni 2015

Drempels in Zeist

De rekenkamer heeft een rapport gemaakt over de verkeersdrempels in Zeist. Een eerste ronde tafel in de gemeenteraad leverde wat discussie op: is het nu verkeersremmend of snelheidsremmend? En hoeveel verschillende drempels en paaltjes mag je hebben?

6 juni 2015

Strijd voor goede zorg

Op de laatste zaterdag van de maand stonden we zoals altijd weer in het centrum. Deze keer niet op Belcour, daar was namelijk een duurzaamheidsmarkt. Met 5 SP-ers hebben we, voor de grote boom bij de 1e Hogeweg, handtekeningen opgehaald voor de nationale volkspetitie die de FNV en CNV is gestart voor het behouden van goede kwaliteit in de zorg. Alleen al deze middag hebben we hiervoor 225 handtekeningen opgehaald.