hulpdienst

hulpdienst telefoon

De SP beschikt op tientallen plaatsen in het land over een juridische Hulpdienst, ook in de afdeling Heuvelrug. Niet iedereen is bekend met deze dienst.

Waarom een juridische Hulpdienst? Enerzijds om de mensen te helpen bij de oplossing van hun probleem, anderzijds is het een middel om slechte regelgeving op het spoor te komen. De ervaringen van de Hulpdienst zijn heel bruikbaar voor de partij en onze vertegenwoordigers in de parlementaire organen. Is de Hulpdienst een soort van gratis advocatenkantoor ? Nee. Voor problemen op het gebied van strafrecht, familierecht en consumentenrecht kunt u niet bij ons terecht. Wij beperken ons tot zaken op het gebied van de sociale zekerheid, belastingen, bestuursrecht, arbeidsrecht en huurrecht.

Is de Hulpdienst ook voor niet leden beschikbaar? Ja. Dus kent u mensen in uw omgeving die met hun hoofd tegen de muur lopen bij de gemeente, de belastingdienst, de UWV, hun huisbaas of werkgever? Maak ze attent op onze hulpdienst.

Waar kan ik de Hulpdienst bereiken? U kunt de hulpdienst bereiken op 0343 - 413871, of stuur een e-mail. De Hulpdienst kan altijd medewerkers gebruiken. Mensen met enige juridische kennis (door studie of tijdens werk opgedaan) zijn altijd welkom! Voor aanmelding als medewerker gelden dezelfde adressen.