SP steunt FNV-volkspetitie tegen zorgbezuinigingen

4 mei 2015

SP steunt FNV-volkspetitie tegen zorgbezuinigingen

Binnen zes weken wil de vakbond 300.000 handtekeningen ophalen. Emile Roemer en Renske Leijten waren met een groot aantal andere SP’ers op 1 mei aanwezig bij de aftrap van het initiatief in de Amsterdamse RAI.

De petitie is een initiatief van de FNV en CNV Zorg & Welzijn. Doel van beide bonden met de petitie is zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen en daarmee de regering op te roepen de bezuinigingen op de zorg te stoppen. Teken ook voor de zorg!

Deze regering bezuinigt miljarden op de zorg. Terwijl verzorgingshuizen sluiten en ouderen langer thuis moeten blijven wonen, bezuinigt de regering op de zorg thuis. Terwijl ouderen in een verpleeghuis te weinig zorg en aandacht krijgen omdat de werkdruk voor medewerkers torenhoog is, bezuinigt de regering op de verpleeghuizen. Terwijl zorgverzekeraars recordwinsten maken, bezuinigt de regering op de zorg aan psychiatrische en gehandicapte cliënten.